Ile kosztuje zrobienie filmu? Jaka jest cena produkcji wideo dla firmy?

W artykule dowiesz się:

  • Jakie są popularne formaty filmowe zamawiane przez firmy?

  • Ile w przybliżeniu zapłacisz za poszczególne rodzaje wideo?

  • W jaki sposób zlecić realizację filmu: spotu reklamowego, billboardu, relacji z wydarzenia, instrukcji, prezentacji produktu czy wideo bloga?

STAWKI

W erze komunikacji obrazkowej zapytania o realizację wideo pojawiają się coraz częściej. Co nie przekłada się na ilość publikacji poświęconych tematyce wyceny takich produkcji. Powód jest prosty: jest to usługa szyta na miarę a najbardziej precyzyjną i uczciwą odpowiedzią powinno być „to zależy”. My Cię z tym nie zostawimy.

W szacowaniu kosztów bardzo przydatny jest punkt odniesienia, a tym są produkcje, które dotychczas realizowaliśmy. Zależnie od poziomu złożoności można przyjąć następujące widełki cenowe, w zależności od skali projektu i pół eksploatacji (dystrybucji):

PRODUKCJE PROSTE

1. krótkie formaty, 5-45 sek.

- to kategoria krótkich filmów, często elementów serii publikowanych na Youtube, Facebooku czy stronie www, rzadziej materiałów o charakterze reklamowym; może to być zaproszenie na wydarzenie, krótki materiał instruktażowy, element prezentacji, krótki film okolicznościowy, np. życzenia świąteczne, lub zachęcający, np. zaproszenie do oglądania podscastu, subskrybcji kanału, itp.

  • zaproszenie, teaser 10-30 sek., 800-1500 zł
  • krótka instrukcja/poradnik 20-45 sek., 800-2000 zł (+600 za każdy kolejny)
  • element prezentacji 5-30 sek., 300-600 zł (+200 za każdy kolejny)
  • filmik okolicznościowy 15-45 sek., 1200-2500 zł

2. długie formaty, 45+ sek.

  • instrukcja montażu/obsługi 1-10 min., 3000-9000 zł
  • krótki metraż fabularny 3-30 min., 1000-6000 zł
  • wypowiedź prezentera/eksperta/vlogera 3-15 min., 1200-2000 zł
  • prezentacja multimedialna 1-10 min., 1000-2500 zł

PRODUKCJE ZŁOŻONE

- do realizacji wykorzystywane są: drony, dedykowane oświetlenie, ujęcia z kilku kamer, a w procesie produkcji uczestniczy reżyser, scenarzysta, dźwiękowiec, asystenci planu, wizażystka, itd.; tego rodzaju materiały najczęściej wzbogacane są o grafiki i animacje, a występujący w nich aktorzy wybierani są podczas castingów lub zastępuje ich profesjonalny lektor

3. krótkie formaty, 6-30 sek.

- najczęściej są to filmy produkowane jednostkowo, tzn. nie jako część serii, np. reklama promocji, produktu, usługi lub marki na Youtube czy Facebooku, billboard sponsorski do telewizji, zapętlony film na główny slider w serwisie internetowym

  • billboard sponsorki 8 sek., 3500-7000 zł
  • krótki spot w mediach społecznościowych 15-30 sek., 2500-6000 zł
  • filmik na stronę 6 sek., 2000-4000 zł
  • prezentacja produktu w formie wideo 10-20 sek., 800-1500 zł (+ 600 za każdy kolejny) 

4. dłuższe formaty, 30+ sek.

  • spot telewizyjny 30 sek., 35000-180000 zł
  • prezentacja multimedialna 1-10 min., 8000-30000 zł
  • film korporacyjny 2-4 min., 10000-40000 zł
  • making-of 1-4 min., 2500-7500 zł
  • krótki metraż fabularny 3-30 min., 50000+

PODSUMOWANIE

Jak łatwo zauważyć większość stawek podanych jest w formie widełek cenowych. Jest to spowodowane indywidualnym charakterem każdej realizacji. Jest wiele czynników, które wpływają na końcową kwotę. Zapraszam do zapoznania się z wpisem poradnikowym, w którym w kilku krokach przeprowadzę Cię przez przygotowanie się do zlecenia reklamy filmowej (wpis znajdziesz TU) albo po prostu zadzwoń do mnie :)

501674002

Komentarze są wyłączone.

Z chęcią pomożemy Ci w Twoim projekcie.


opowiedz nam o swoim projekcie