W erze komunikacji obrazkowej zapytania o realizację wideo pojawiają się coraz częściej. Co nie przekłada się na ilość publikacji poświęconych tematyce wyceny takich produkcji. Powód jest prosty: jest to usługa szyta na miarę a najbardziej precyzyjną i uczciwą odpowiedzią powinno być „to zależy”. My Cię z tym nie zostawimy.
W szacowaniu kosztów bardzo przydatny jest punkt odniesienia, a tym są produkcje, które dotychczas realizowaliśmy. Zależnie od poziomu złożoności można przyjąć następujące widełki cenowe, w zależności od skali projektu i pół eksploatacji (dystrybucji):
- to kategoria krótkich filmów, często elementów serii publikowanych na Youtube, Facebooku czy stronie www, rzadziej materiałów o charakterze reklamowym; może to być zaproszenie na wydarzenie, krótki materiał instruktażowy, element prezentacji, krótki film okolicznościowy, np. życzenia świąteczne, lub zachęcający, np. zaproszenie do oglądania podscastu, subskrybcji kanału, itp.
- do realizacji wykorzystywane są: drony, dedykowane oświetlenie, ujęcia z kilku kamer, a w procesie produkcji uczestniczy reżyser, scenarzysta, dźwiękowiec, asystenci planu, wizażystka, itd.; tego rodzaju materiały najczęściej wzbogacane są o grafiki i animacje, a występujący w nich aktorzy wybierani są podczas castingów lub zastępuje ich profesjonalny lektor
- najczęściej są to filmy produkowane jednostkowo, tzn. nie jako część serii, np. reklama promocji, produktu, usługi lub marki na Youtube czy Facebooku, billboard sponsorski do telewizji, zapętlony film na główny slider w serwisie internetowym
Jak łatwo zauważyć większość stawek podanych jest w formie widełek cenowych. Jest to spowodowane indywidualnym charakterem każdej realizacji. Jest wiele czynników, które wpływają na końcową kwotę. Zapraszam do zapoznania się z wpisem poradnikowym, w którym w kilku krokach przeprowadzę Cię przez przygotowanie się do zlecenia reklamy filmowej (wpis znajdziesz TU) albo po prostu napisz do mnie :)