Kreacja treści w spocie sponsorskim jest obwarowana ustawą o radiofonii i w znacznym stopniu ogranicza nam możliwości kreacyjne (więcej na ten temat tutaj). Warstwa wizualna również nie jest pozbawiona ograniczeń jednak jest ich o wiele mniej, albo inaczej mówiąc o wiele więcej może się udać pokazać.
Na samym początku musimy być świadomi, że wszelkie graficzne hasła reklamowe nie będą akceptowane. Tyczy się to również zwrotów dopełniających logotypy, a mających charakter wartościujący np. super..., jedyny... itp.
Możemy natomiast pokazać produkt. Jednak należy pamiętać, żeby unikać pokazywania "użycia", gdyż może być ono zinterpretowane jako perswazyjne, inaczej zachęcające do jakiegoś czynu. Tutaj trzeba się wykazać doświadczeniem i kreatywnością aby wpasować się w przestrzeń dozwolonych działań. Dla przykładu mogę Wam zaprezentować billboard sponsorski jaki realizowaliśmy dla portalu internetowego TotalMoney.pl.
Trudność w tym wypadku polegała na zaprezentowaniu porównywarki internetowej bez zachęcania widzów do klikania, porównywania itd. Brzmi dziwnie prawda. Ostatecznie się udało spełnić wymagania klienta oraz "komisji" akceptującej emisję. Doświadczenie pozwala nam zaoszczędzić sporo czasu (czas=pieniądz) i już w fazie koncepcyjnej pewne pomysły modyfikować.
W kolejnym wpisie przedstawię Wam możliwości formalne jakie mamy przy produkcji.